måndag 1 september 2008

Frukost med Karl Gerhard

VAH:ar idag, Vård av sjuk hund. Kvart i åtta ringer en putslustig och perverst morgonpigg anställare från en annan avdelning och undrar om jag i stort sett med nattmössan på huvudet, nu - pronto, kan ta mig till jobbet och ersätta en sjuk kollega. Sömndrucken svarar jag att jag är hemma med hunden och hon är sjuk, kennelhosta, typ. Jamen det gör ingenting - ta med hunden hit, vettja! För några sekunder blir det tyst i luren.. "..eh, ok...?" Sen faller hon ut i gapskratt över sitt eget skämt och ursäktar sig med att hon måste ringa vidare. Morgonpiggheten är annars ett av de "sämsta/bästa" dragen jag ärvt av min far. Jag hatade det som tonåring att bli väckt tidigt till doften av färska baguetter, Ring så spelar vi och en far som tondövt försöker sig på tradjazz och knäpper med fingrarna i takt samtidigt. Och jag vet att jag hade hatat mig själv för 20 år sen, när jag idag steker ägg och agerar Karl Gerhard vid frukostbordet och verkligen vill ha det så. Tiderna förändras..

Inga kommentarer: