måndag 22 september 2008

Class of ´88

Jag har väntat mig det här brevet... Inbjudan till reunion med klass 9A. 20-årsjubileum, herregud. Jag fattar iofs inte riktigt vad man är inbjuden till, när man själv får betala för den inte allt för imponerande middagen, hutlösa 395 spänn!? Och med tanke på att det redan finns ett Stayfriends och Facebook där man kan hitta sina gamla klasskamrater så känns det ju lite hånfullt att BaraBamba kapar samma idé och vill ha stålars för att de "hittat" vänner åt en, som man redan hade kontakt med innan, via andra sajter. Nä, just det.. de har ju rotat fram alla idioterna man hatade också och det ska jag BETALA för dessutom? Fast lite nyfiken är man ju också, på att se vem som är flintig, fet och sitter i kassan på Konsum. Vem som sitter inne, vem som dött, vem som kommit ut ur garderoben, vem som lyckats och vem som inte förändrats ett dugg sen Den blomstertid nu kommer tonade ut på skolgården i juni -88. Vem som krattar löv i parken, vem som brände sitt krut på att skaffa man och tre ungar som 19-åring och vem som suttit på psyket och nu har dregel-biverkningar av tung Haldolkonsumtion. Skadeglädjen är, som sagt, en underskattad glädje.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fast varför pröjsa 395 kronor när man mer eller mindre kan gissa sig till hur det gått?!

Vår klass var inte så värst svår att hitta klara "stjärnor" för något av det du räknade upp!

Skulle väl vara för att få reda på att jag fick rätt...

Mr Oakbitch sa...

Men då kan du åtminstone gå därifrån med högt huvud och ett "vad var det jag sa?" :)