tisdag 30 september 2008

Allt är Marky Marks fel

Sitt still i båten, manar statsministern. Kan ju bli svårt att göra det, när båten vält. Finns min bank ens kvar när jag återvänder om fem dagar? Jag bara väntar på scener från Wall street då ruinerade och bankrutta börsmän och spekulanter börja hoppa ut genom fönster och från taken. Ja, lite som på 20-talets depression, eller som i The Happening. Tack och lov slipper man en uselt agerande Mark Wahlberg i den här soppan - han hade kunnat förstöra min dag HELT. Vad hände egentligen med Mark Wahlberg efter Boogie nights? Har han gjort en enda bra film sen dess (ja, jag vet att han var nominerad för en Oscar för The Departed men jag förstår inte varför - för att han svor mycket?)? Kan rent utav vara så att bäste skådis i familjen numer inte är Marky Mark utan NKOTB-Donnie.
Annars packas väskan, reser till Warszawa imorgon och ska försöka blogga lite på plats, om tidsutrymme ges. Ska innan dess, ikväll, se The pretzels möta The wolves i Scaniarinken. De ylande vargera från Värmland kommer på besök, ledda av en morotsröd skånsk hänförare vid namn Jönsson.

2 kommentarer:

Anonym sa...

..är jag dizzad från din blogglista... :-(

Jag som har en utmaning till dig på min blogg...

Mr Oakbitch sa...

Nejdå.. har inte varit hemma, bara. Är nyfiken på vad det är för nåt? Vad vinner man?