söndag 14 september 2008

Beaver boogie

I mina barndomskvarter finns en riktig kuf. Ja, jag såg honom idag igen, ska väl inte påstå att det var ett kärt återseende, då vi inte känner varann. Han skulle kunna klassas som byfånen, vår stadsdels dåre. Att han är komplett galen vet vi redan, då han utmärker sig genom att kliva av bussen, springa rakt ut i gatan och tokvråla om nazister och jävlar och fans helvete. Mycket inre demoner, skulle man kunna säga. Idag när jag såg honom tänkte jag direkt på att han antingen är en rastaman kategori hardcore, eller bara en kille som slarvat med hygienen, typ de senaste 25 åren. Killen har, förutom ett skägg som skulle få ZZ Top-killarna att framstå som fjuniga nybörjare, EN dreadlock. Ja, antar att det blir så när man aldrig tvättar ur håret, utan bara fortsätter att ligga på det, infettat, år efter år. Jag funderade på att anmäla killen till Guinness rekord, då hans enda dreadlock numer sträcker sig ner till knävecken, är ungefär tre decimeter i bredd och ser som ut som enorm torrpressad lång bäversvans på huvudet.

Kanske är en han bävercommunityns mänskliga representant på land? Om nätterna står han vid vattenbrynen och daskar med sin dreadlock mot ytan, varnar sina bäverbröder för... ja.. nazister, jävlar och fans helvete..? Kanske som tack för att de varnar honom varje gång Guinness rekordbok är i stan.

Inga kommentarer: