måndag 22 september 2008

Stryper

Jag läser den stora musiknyheten, som tycks ha förbigått så många medier. Stryper gör comeback. För mig som gillade dem när jag var 12 (och uttalade namnet som om det vore ett svenskt ord) så var det ett rikigt grymt band. Väldigt hårt hållna till sin image. AIK-färgade kläder och fluffiga pudelfrillor med ett djupt kristet budskap. Ja, man kunde nog ifrågasätta om hårdrock och kristendom var en töntig kombination och inte gick ihop men vem kunde ifrågasätta det när tuffingarna vrålade ut titelspåret på To hell with the devil? Åt helvete med djävulen! Ja, självklart - vart annars, kan man tycka?
Det här är inte den officiella videon men den är kul ändå: To hell with the devil.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Torkar bort en nostalgitår från ögonvrån då jag tänker tillbaka på min konfirmationsläsning. En hårdrockande präst skulle föreläsa för oss om hårdrocken. Han slet naturligtvis fram en skiva med Stryper och spelade för alla :)

Anonym sa...

Ser de inte lite ut som förvuxna getingar? Jag bara undrar...

Mr Oakbitch sa...

Hehe... men så före sin tid och Bee movie... :)