fredag 12 september 2008

5 år och utställning.

Stor dag imorgon, eller idag om klockan slagit över midnatt. Först av allt så firar vi femårsjubileum idag, jag och Bunsey Honeydew och med tanke på hur vår första dejt var, så är det ett mindre mirakel att vi står här idag. Vi hade en rätt usel första date. Jag tyckte hon var allmänt näbbig och hon tyckte att jag var provokativ och omedgörlig. Så om du läser det här Hanni P, vi frångick grundregeln nr 1, för hur man lyckas med nätdejting. Båda två var dejtingtrötta, renutav dejtingskadade och med en lätt cynisk och uppgiven inställning till ännu en i raden av nätflirtar. Både hade sett och hört allt och ingenting kunde imponera på nån av oss. Så efter några timmars promenerande och tjafsande likt konversationen i Gilmore girls så hamnade vi på bio och såg en film hon hatade. Mitt starkaste minne är att en kvinna bredvid mig somnade mot min axel. Jag hade lovat C pengarna tillbaka om filmen var dålig, mest på skämt och nu ville hon verkligen ha pengarna tillbaka men jag hade inga på mig. Jag kan bjuda på en ny film, nån annan gång? Hon fnyste mest.

Så vi skildes åt på stationen och hon trodde förmodligen att det var sista gången vi sågs. Men kaka söker ju som bekant maka och hon måste ha varit frustrerad över att hon för första gången inte lyckats köra över en kille, att hon accepterade en andra date. Revansch, liksom. Vi blev betydligt snällare mot varann på kommande dejter och ja, på den vägen är det. Vi näbbas fortfarande, fem år senare och jag tycker fortfarande om det, precis som jag gjorde då första gången.

Den andra stora händelsen är att Cujo (aka Morrhoppan) ska ställas ut idag. Jag trodde aldrig jag skulle bli den personen som utsatte mig för detta och den världen men nu blir det av. Förhoppningvis som en engångsföreteelse.

3 kommentarer:

Cam sa...

Femårskalasfirande på hundutställning... Jo, ja tackar jag... De va som bara den! ;)

Man får verkligen Gratulera på 5årsdagen o allt!! Bra jobbat!! *fniss*

Kramar
Virus

Mr Oakbitch sa...

Fniss? Vad skulle menas med det? *s*

Anonym sa...

ujuj.. ska du hålla snöret?? snäääälla... jag vill se foton!! *eg*