tisdag 7 oktober 2008

Varg Veum

Hann under morgonen se klart en i raden av Varg Veum-filmer. Jag vet inte riktigt hur man ska beskriva dem. Som en norsk Beck, fast Varg är egentligen privatdeckare, har ingen Gunvald Larsson som sidekick, vilket han kanske skulle behöva med tanke på att Varg helt saknar personlighet och karisma. Karln är så torr att han förmodligen skulle självändtända vid högre icke-norska temperaturer. Jag är inget fan av den repetativa rundgången i Beck men fan, där är det åtminstone lite tempo. I Varg Veum händer ju dessutom allt så lååååångsamt och med pekoralt skådespel. Och vad är poängen med att en 45-50-årig snubbe ska ha den där frisyren? Han ser ut som en uteliggare. Oh my god! Kollar upp Trond Espen Seim på Imdb och har är ETT år äldre än mig!? Antingen håller jag på att bli gammal eller så har Seim dåliga gener. Vill gärna tro det sistnämnda.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag gillar verkligen Varg Veum, tycker hans roll som lite torr passar rätt bra in på honom. Har precis laddat hem den senaste nu men inte hunnit se den än!