söndag 19 oktober 2008

Filmjölk & smockor

Ännu en stökig natt där vattenkastaren från igår uppgraderade sitt dåliga humör till att inatt kasta filmjölk omkring sig och dessutom måtta in en snyting (coolt ord, jag vet..) rakt på hakan på mig. Där gick gränsen, iväg med honom till en lämpligare avdelning. Funderar också på det smått mardrömslika scenario som uppstod igår kväll när mitt vårdlag gick på nattpasset. En kvinna i personalen känner sig väldigt olustig när hon inser att hennes ex kommit in som patient under dagen. Ett förhållande som avslutats i en rätt smutsig historia och ja.. killen var rätt störd och inte helt frisk i huvudet och nu korsas deras vägar igen - just med beviset på att killen verkligen inte var eller är helt frisk. Jag skulle då inte vilja träffa på nåt gammalt vrickat ex på min avdelning, även om det innebar vatten på kvarnen för att personen verkligen var vrickad.

Inga kommentarer: