måndag 6 oktober 2008

Måndag

Hemma igen och tokförkyld. De uppförstorade foton jag tagit med mig hem från min kusin - fotografen har samtliga blivit dissade av H, som starkt ifrågasätter kusinens kompetens och öga för att ta fina kort. Och jag kan hålla med i viss mån. Utbildning inom ett konstnärligt yrke behöver ju faktiskt inte behöver innebära att man har "det" och känslan för estetik. Och trots allt är det väl så att på varje stjärndesigner, fotograf eller konstnär så går det 10 000-tals som är medelmåttiga. Ska man med andra ord också vara orolig över all den "bra" musik han tankat över på mitt USB-minne? Bra enligt vem?
Apropå musik.. Glen Campbells Grow old with me utklassar Lennon-Onos burkiga duett-original, från den postuma "Milk and honey", som släpptes för 4 år efter Lennons död men som hade påbörjats 1980. Det ska dock sägas till Lennons försvar att han jobbade på ständigt nya versioner av låten, innan det abrupta mötet med Mark Chapman 8:e december.

Inga kommentarer: