måndag 13 oktober 2008

Svart katt

Jag börjar tro att jag för otur med mig när jag går på sport. Det här året förlorar mitt lag ALLTID, när jag dyker upp läktarna, vare sig det gäller ishockey eller fotboll. Jag har blivit en svart katt, en krossad spegel, en stege lutad mot en husvägg. Kanske bara ska hålla mig hemma resten av året, så gör jag mindre skada. Nu har jag dessutom nått det sedvanliga stadiet, som jag gör varje säsong. Förnekelsen. Nu skiter jag i det här, nu orkar jag inte bry mig längre.

Min mor kommenterade min blogg igår, som att den är för seriös. Det borde vara mer kärlek och sex!? Och glatt humör. Inte lätt att vara munter när ens bank gått omkull och ens sparpengar ligger nånstans där ute i cyberrymden. Så här i efterhand så förstår jag min dröm från igår, om hur jag frenetiskt plockade tomburkar i stora säckar på nån sommarfestival och överallt tornade det upp sig fler burkar och flaskor. Rena himmelriket! Och kanske min nya inkomstkälla..

Inga kommentarer: