lördag 18 oktober 2008

The dirt

Så Zytomierska fick sparken från Idols eftersnack, kanske efter att ha gjort det det mest plumpa man kan göra. The race card. Hur hon rent förtalsmässigt hävdat att Marcus Birro uttrycks sitt missnöje över att judarna styr för mycket. Problemet är kanske inte främst att hon är judinna utan snarare hur hennes lilla kompis- och relationsmaffia med skolgårds och mobbingfasoner fått en så stor del av debatten. Vari ligger mångfalden i att Schulman, hans bror, hans förra fru och hans kompisklick runt Stureplan har så mycket att säga till om - när de ju ändå inte säger NÅT vettigt?

Relativt lugn natt, förutom en patient som helt plötsligt fick för sig att stjälpa en tillbringare med vatten över oss i personalen. Great. Hela min "The Dirt" blev plaskvåt men luggen klarade sig. The Dirt, biografin över världens mest ökända rock n' roll-band; Mötley crue. Det är såå pinsamt och mina kollegor fnissar åt svineriet och det omogna anekdoterna och själv står man lite med rodnande kinder och mössan i hand och erkänner.. "Det här bandet var faktiskt mina största idoler under hela min tonårsperiod..". Sen gick jag vidare, växte upp.. medan Mötley liksom stannade kvar. Men underhållande är det, om man gillar origer i dåligheter.

Inga kommentarer: