lördag 31 januari 2009

Städa

Stressig dag och mycket hemlighetmakeri inför Honsey bunseys födelsedag. Kämpade mig svettig i en butik idag med att slå in ett extremt otympligt paket, med alldeles för smalt papper. När jag väl var klar, efter 25 minuter, hade jag nästan gjort mig förtjänt av en applåd från (Statoil)personalen. God damn. Eftersom vi i övrigt är blomseriemördare så har vi nu köpt in en helt komplett ny blomsamling - helt plötsligt ser det riktigt mysigt och beboeligt ut. Idag fick vi också upp våra första gardiner i lägenheten. Det tog bara ett år! Whohoo! Imorgon är det party och barninvasion. Barnsäkra, plocka undan allt som kan gå i kras, flytta, komprimera - känner inte igen min egen lägenhet längre! Numer bor här två minimalister, utan personliga ägodelar eller speciella intressen. Vi har skapat en lägenhet såsom de ser ut i försäljningsbroschyrer.

Inga kommentarer: