lördag 3 januari 2009

Dum dröm och dumma bröder

Bisarr dröm inatt. Det var mycket som var tämlingen oklart men jag hade i alla fall försovit mig till mitt eget bröllop. Dessutom hade jag begett mig till den här stan där bröllopet skulle ske redan dagen innan - bara för att inse att alla mina kläder försvunnit på flyget. Och snål som jag var så hade jag resonerat som att jeans funkar bra, jag köper bara till en ny 99-kronors vit skjorta på Dressman. Och en fluga. Sen ville jag ju inte ta in på nåt dyrt hotellrum utan bodde på en gård som delade utrymme med kriminellt MC-gäng. Jag skyller på deras börnande hela natten, att jag sen försov mig. Ja.. sen hade jag ställt klockan fel och vaknar 11.48 - 12 minuter innan bröllopet ska börja på innergården. Tittar ut genom fönstret, yrvaken och ser alla gäster vänta - liksom mc-gänget som i bakgrunden fortfarande sladdar runt i leran och börnar, alternativt mekar med sina motorcyklar. Sen vaknar jag.

Utmärkt Ronnie Sandahl-krönika i Aftonbladet idag kring fenomenet bröderna Schulman och deras mobbing"humor". Har aldrig riktigt fattat vem det är som tycker att de är så roliga -ja, förutom cheferna på Aftonbladet, som bevisligen har pennalisten Alex anställd för att just vara pennalist.

1 kommentar:

Anonym sa...

hmm... jag ser genast början på nästa nano i den drömmen... *s*