fredag 30 januari 2009

Halka, inspektioner och en riktigt dålig film

Nu har jag halkat omkull tre gånger på fyra dagar, vilket slutligen resulterat i en stukad tumme. Ännu en jobbnatt och äntligen fick jag uppleva de beryktade nattliga inspektionerna. Den där cheferna, smygandes som rovdjur på lur, går runt på avdelningarna om natten, för att inspektera att ingen i personalen ligger och sover. Så lumpet! Och förslaget från nattpersonalen att inspektörerna skulle kunna ha små pinglor på skorna, alternativt tutor under sulorna - avslogs.

Och är det humor med en supermanisk och speedad patient som går omkring med en Greenpeace-T-shirt med texten "no time to waste"?

Jag tror inte jag kan förmå mig att skriva en recension till Guy Ritchies senaste flick; RocknRolla men ryktena är sanna. Den här filmen är verkligen så dålig som folk säger, den skulle rent utav kunna vara det slutliga skälet till att Madonna begärde skilsmässa. Hennes Guy har ju uppenbarligen helt tappat stinget. Är han verkligen så fantasilös (eller fräck?) att han försöker sig på att göra ÄNNU en Snatch / Lock, stock and two smoking barrells? Nu med ännu färre idéer. Trist, pratig menlös dialog, poänglös, lite skön bögnoja, virrig.. osv osv.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, dags att köpa broddar gamle man?? :-D