onsdag 28 januari 2009

Melker och Lena

Melker Andersson möter långkonjukturen genom att sänka priset 50% på hälften av sina restauranger, måndag till onsdag. Bra, tänkte jag och skulle ringa och boka plats för vår jobbträff, där nattpersonalen möts över en bit mat. Jag vill boka bord, till nästa tisdag, klockan 18. Redan där fick jag ett "eh..?" i luren. Och det ska vara för TIO personer, ni behöver mitt namn för att checka av, va? 18.00 kommer vi. Kvinnan i andra änden av luren tänkte förmodligen att hon hade en galning på andra sidan, som tror att han är den enda människan i hela Stockholm som läser Aftonbladet, Expressen, DN, Metro, eller Allt och Stockholm. Jag är ledsen, det är fullbokat, svarar hon. Ett bord för två då? Inte ens det, du kanske känner till att vi har en kampanj just nu...? Jo.. jag har hört nåt om den.. På Smak på Restaurangen eller La Rouge finns det enligt onlinebokningen NOLL bord lediga, under hela februari månad. Smart drag, med andra ord.

En tumme upp också för kulturminister Lena Adelsohn-Liljeroth som på Ellegalan fick det fina folket att sätta champagnen i halsen genom att vid sitt prisutdelande göra en liten kupp och beklaga sig över att hon inte kunde stifta lagar mot allt för magra modeller. Kan Spanien och Italien ha en BMI-gräns så borde väl politiskt korrekta Sverige också kunna ha det?

Inga kommentarer: