tisdag 6 januari 2009

Jämmer och elände

Så satt man uppe till fyra imorse för att se den meningslösa JVM-hockeyn som man ju alltid vet hur den slutar när den utspelar sig i Kanada. Kan inte Kanada vinna av egen styrka, så har man en enögd och osportslig publik bakom sig, tillika en domare som alltid faller för påtryckningar och alltid tycks döma till Kanadas fördel. Alltid likadant, alltid samma kanadensiska fula tricks och att skaffa sig fördelar - allt för att vinna till varje pris. Och varje seger ska hela tiden kantas av ett slags fundering kring det här med fair play. Var det där så snyggt, egentligen, osv? Men samtidigt ska det ju erkännas att Kanada var bättre och de gör mål - vilket Sverige inte klarade av. Nu har jag annars lovat mig att inte gå på några fler nationella hockeymatcher under denna säsong, heller. That's it, final finito - no more. När jag väl går så förlorar ALLTID mitt lag, så då får det vara.

Tre nätter framför mig.. trist.. Kände mig, så att säga.. mållös.. ja, utan mål? Så nu har jag äntligen anmält mig till en fotokurs i vår igen. I slutet av mars smäller det.

Inga kommentarer: