fredag 16 januari 2009

Svavelos och svinkyla

Var på riktigt dåligt humör igår, vilket inte bara resulterade i att jag skrev ett svavelosande och argt mail till SSK's styrelse och nånstans där mellan svordomarna och inkompetensförklaringarna också bad dem att agera, alternativt genast avgå. Av bara farten, när ilskan ändå var på topp höll jag på att skriva mitt första politiska inlägg här på bloggen. Men det blev så argt och svavelosande det också, så för att behålla min värdighet, så publicerade jag det aldrig. Kontentan var i alla fall att Lars Ohly äter spädbarn till frukost och helt ärligt verkligen VILL Sverige illa. Denna pajas i politikens manege. Nog för att han alltid varit en dumskalle av rang, antidiplomat och antiintellektuell (drag han delar med ex Pol Pot, Stalin och de andra goa gubbarna) så har han nu uttalat sig om spjutspetsskolorna man vill starta på försök i landet. Ohlys slutsats var att duktiga elevers resurser är inget man ska ta tillvara, för det marginaliserar de dåliga eleverna. Fallenhet inom vissa områden skall inte uppmuntras (för alla ska vara jämnbra - ingen ska känna sig utanför) och spjutspetskompetens är dåligt - inte bara för skolan utan också för samhället som helhet. Det är väl vänstern det i ett nötskal, man ska alltid skämmas för att man på nåt sätt skulle vara priviligierad. Skäms om du är rik, skäms om du är smart, skäms, skäms, skäms! Vi ska ha en grå sörja av lagomhet, helt enkelt.. Jag antar att han utgår från sig själv som råmodell - konformist, tyngd under jantelagen och långt ifrån nån spjutspets. Och den karln vill alltså helt seriöst styra landet..???

Men men.. idag är jag muntrare. Kärt återseende med en gammal bekant, C, som jag senast träffade i en holländsk liten by för tre år sen. Fick en inbjudan till C's sommarbröllop dessutom, vilket ju var himla kul. Bröllop på västkusten med en massa Götlabörgare... :) Tack och lov att det är Gaisare, åtminstone..

2 kommentarer:

Cam sa...

*skrattar så tårarna rinner*
Fått respons från styrelsen än?

Mr Oakbitch sa...

Konstigt nog... inte? :)