tisdag 20 januari 2009

White trash och Gomorra

Det är redan illa nog när man tar på sig sin Mötley crue-T-shirt för första gången sen konserten sommaren 2007 och direkt blir anklagad av "kärestan" för att se ut som en riktig white trash. Har egentligen aldrig burit band-T-shirts sen.. ja.. Travis -99 men nu låg verkligen allt i tvättkorgen och jag hade inget annat att ta på mig. Mötley crues konsert på Hovet -07 var förresten bedrövligt dålig, vilket tillsammans med boken "The Dirt" gjort att jag inte håller de gamla farbröderna lika kärt länge, som när jag var 15. Först nu noterar jag också att den exklusiva white trash-T-shirten jag köpt för rätt dyra pengar dessutom är felstavad på ryggen. Great. Doningtan? Vill minnas att den stora festivalen heter Donington och inget annat...

Men det är ju positiva veckan som sagt! Boken jag läser just nu, Roberto Savianos "Gomorra" är riktigt bra. Oerhört deprimerande, svart och med ett väldigt litet hopp om mänsklighetens framtid som ljus - men som sagt; mycket bra. Saviano dissikerar i detalj hela den böld som camorran utgör på det italienska samhället. Och hur bisarrt välorganiserade de är. Vill hinna läsa boken innan jag ser filmen - som ju sägs vara bättre än boken!? Oj. Läs!

Inga kommentarer: