söndag 1 februari 2009

Puh...

Krutröken har lagt sig, lugnet och tystnaden har återigen återvänt till hemmet. Till och med hunden drar en lättnadens suck. Men med tanke på hur barnsäkrat det var, så gick det rätt ok. Inget uppbrutet parkettgolv, inga krossade rutor, ingen hund med lapp för ögat. Ingenting gick sönder, förutom möjligvis mina inre visioner. Mitt i den värsta decibelstormen lyckades jag ändå finna en ro att faktiskt komma på ett riktigt bra uppslag; till ett manus / bok, what ever. Det är en genial idé! Ur askan i elden. Honey fick presenter hon önskat sig och nu väntar en kul vecka med lite restaurangbesök, jobb, födelsedag, museibesök och att få vara gräsänkling och hundfri i två dagar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis i efterskott till C via den här sidan! Och förlåååt att jag inte hunnit läsa manus ännu! Får jag några dagars respit? Står till knäna i spackel och nedrivna blommiga tapetbårder när jag inte jobbar och ikväll är det ett nytt spännande besök på K-rauta inplanerat... Hinner inte med mitt liv! Men äta måste man ju. Lunch snart?

Mr Oakbitch sa...

Absolut. Jag är hungrig nästan varje dag - så jag är på! :)