måndag 16 februari 2009

Jobbe?

Jag vet inte.. jag tycka att det är ett olycklig ordval... antingen av föräldrarna i Arbogarättegången, eller av journalisten som valt att citera dem i Aftonbladet. Christine Schürrer döms till livstid - "nu kan Max och Saga andas ut!" Nej.. det kan de inte..

Dagpass på psyket idag. Ovanligt och jobbigt.. herregud, helt plötsligt var man ju tvungen att jobba!? Psykpatienter som är vakna, hur hanterar man sånt? Och tro det eller ej.. det finns faktiskt en J4 också.. som förra veckan hade den goda och sentimentala smaken att bränna en skiva åt mig. Blandbandens och blandskivornas tid är inte förbi. Nu möttes jag av ett nyfiket "vad tyckte du, vad tyckte, vad tyckte du?" Idel tysk techno kanske inte är helt min kopp te men idén är föredömlig. Nån som har lust att bränna en skiva och få en Oakbitch special i retur?

Och statsministerns pappa Bruno trillar dit på en rattfylla. Själv hävdar Bruno att han inte körde bil full utan att han direkt efter bilturen kom hem och drack vin till matlagningen. Men 0,7 promille i blodet.. av enkel matlagning, skulle till och med få ständigt blarige Floyd att framstå som återhållsam.

Inga kommentarer: