tisdag 10 februari 2009

J1, J2 eller J3

Vårig och mysig dag i stan, trots varningar om den franska snöstormen som skulle rulla in över Stockholm. Lunch med vän J, som jag härmed betecknar som J2, eftersom det inte är samma J som jag träffade i söndags. Det märkliga är att imorgon ska jag träffa J3. Bröt mitt löfte om att inte sponsra italienska affärsidkare (efter att ha läst Gomorra) genom att luncha på Il Giardino. J2's mage växer allt mer (men könet förblir en hemlighet fram till födseln) och den nya lägenheten ligger än så länge i en halvmeter djupa drivor av bygg- och spackeldamm. Det blir inget shotgun marriage, fick jag också veta (meningslöst nu ändå - om man ändå inte ska få dricka champagne?) och att det öppnats en smarrig polsk delikatessbutik på Vattugatan. Jojo. Då vet man var man ska inhandla sin komage framöver.

På vägen hem eldar jag på mig själv med ett ämne som länge irriterat. Nästan märkligt hur förbannad man kan göra sig själv - utan yttre påverkan. Ja, i alla fall just då och där i bilen.

Har äntligen tagit mig an Årets deckare 2008; Johan Theorins "Nattfåk". Är egentligen inget stort fan av deckare men det här har börjat riktigt bra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Annars kan jag kallas Hanni. Det går också bra.

Mr Oakbitch sa...

Jag trodde Hanni var förbehållet din E..? :)