fredag 13 februari 2009

Salem

P3 populär har på fredagar ett klassiskt koncept i programmet; Flipp eller flopp men i förmiddags nåddes inga höjdpunkter på min skala. Musiken var helt ok, jag skulle rent utav säga att Salem Al Fakirs nya singel Astronaut är kanonbra och jag hoppas verkligen att det blir en brottarhit till våren/sommaren. Det som störde mig var snarare vilka tyckare man plockat in i studion, och sen dessutom behöva höra deras svada. Av alla kändisar som alltid ska tycka saker så är det väl bara Ola Lindholm och Jessica Gedin som stör mig mer, om ens det.. men Henrik "herr Baryard" Johnsson och Fredrik Virtanen var på plats och allt tycks mer handla om dem själva än om musiken. Den var näst intill så man trillade av stolen när Fredrik Virtanen lite avfärdar Salem Al fakir som "väldigt självgod". Kasta sten i glashus, spjut i radhus, pil i kuvös, självmål..? Finns det nån mer självgod än Fredrik Virtanen? Och apropå självgod upphöjt i 2; Henrik Johnsson.. vem orkar med en sån extremt påfrestande kille i längden? Käften går i ett men det är bara högljutt och han säger egentligen ingenting. Älskar att höra sin egen röst. Hur orkar Malin?

Men tillbaka till Salem Al Fakir; än så länge finns inte singeln ute men HÄR är åtminstone en instrumental hemvideo, där Salem jazzar loss i sitt kök till Astronaut, samtidigt som han steker falukorv i bakgrunden.

Inga kommentarer: