tisdag 17 februari 2009

Sjuklingar och nattfåk..s?

C är förkyld och påstår sig inte känna några smaker. Är det då verkligen så upprörande att kalla henne smaklös? Känns ju som väl spenderade pengar att vi då imorgon ska gå ut och äta på finrestaurang. Oxkarré Bourguignon, fikonslush eller fiskbullar i hummersås - same same.

Fick en relativt positiv reaktion på Borderline fog igår, så att smälta samman de kommentarer man fått kan bli intressant, då spannet gått mellan "jättebra" till "oläsligt". Förmodligen ligger sanningen någonstan mitt emellan i ett "ok". Har redan en rad pikanta idéer till nästa NaNo, som jag förmodar går av stapeln i november igen. Kanske en svart deckare? Om Johan Theorin skrev 2008 år bästa deckare med "Nattfåk" så känns det som att kvalitetskonkurrensen inte är så stenhård i landet. Nu har jag visserligen bara läst/lyssnat mig fram till sjunde kapitlet men det är ju ingen överdrivet välskriven bok. Enkelt och nästan lite banalt i försöken till poetiska beskrivningar av det öländska landskapet. Långa halvtråkiga transportssträckor också men samtidigt vet Theorin exakt vilka knappar han ska trycka på för att göra läsaren mörkrädd och på spänn. Och det skulle förmodligen bli en riktigt häftig film.

1 kommentar:

Anonym sa...

cool.. blir lite nyfiken på din nästa nano =) jag har inte kommti längre än till en första liten liten idé... men det är ju låååångt kvar än!