onsdag 10 juni 2009

Mediahype

Medahyper gör mig alltid orolig.. speciellt när man inte förstår vad hypen handlar om. Har aldrig förstått mig på den otrolig hausse det är, varje år, med samma tråkiga vinklingar och var han bor, vad han åt till frukost och vad han sa innan han åkte. Bruce Springsteen. Jaha? Alltid lika roligt att vara tillbaka! Säger han varje år. Sen åt han sill på Operakällaren. Jag börjar undra om inte Bruce är ett svenskt fenomen - att det är just därför han är här så ofta - för resten av världen har tröttnat på hans trista bredbenta rock.

Ett av vårens mest hypade album är New York-baserade Grizzly bear med Veckatimest. Jag fattar för mitt liv inte vad som är så bra med det här?? Förbannar mig själv för att jag gått på medias stora hype och att folk verkligen enhällit tycker att det är bra.

Håller dessutom på att avsluta Daniel Kehlmanns "Världens mått" och återigen.. jag läser den bara för att den ju sägs vara så bra. Jag har 30 sidor kvar och jag har fortfarande inte läst en enda spektakulär rad. Inte är den speciellt rolig, inte speciellt välskriven.. Den bara är. Lurad igen.

Jag förstår verkligen ingenting längre.. Megan Fox är världens sexigaste kvinna och Robert Pattinson världens sexigaste man. Är dom? Vardå? Megan Fox är bara en ännu läskigare kopia av en ung och plastig Angelina Jolie - som jag heller aldrig förstått mig på.

Inga kommentarer: