fredag 19 juni 2009

Gary och midsommar

Har en dum egenhet ibland, att i all hast hinna raka mig - innan jag ska iväg nånstans. Bråttom! Och då hinner man ju inte göra alla förberedelser med rakskum och fukta upp hakan ordentligt.. så man gör det torrt, så att säga. Hyvel mot torr hy. Trots att jag inte rekommenderar någon att göra det - så gör jag det själv, rätt ofta. Med samma idiotiska resultat. Igår fick jag för mig att raka mig 10 minuter innan jag skulle sitta på bussen och resultatet blev att jag såg ut som om jag rakat mig med en trasig ölflaska eller nåt. Istället för softa reklamfilmer från Gilette, så mötte man upp patienterna likt Gary Moore.

Hade vi haft putslustiga översättare i Sverige, såsom de var på 70- och 80-talet, då alla filmer fick titlar som Trassel med prassel, Panik i kubik, Ursäkta var är floden eller att alla Mel Brooks filmer skulle börja med Det våras för.. och alla Goldie Hawn-filmer som skulle börja med Tjejen som.. så hade Lakeview terrace helt fått heta Grannfejden. Här kan vi snacka om seriösa grannskaps-issues, som varken Aschberg eller hans terapeuter kunnat lösa. Men en helt ok film klockan tre på morgonen.

Peepin' Toms tar härmed en liten midsommarpaus och önskar alla en glad midsommar.

Inga kommentarer: