måndag 15 juni 2009

Dröm

Kan nån förklara den här drömmen för mig..? Till att börja med vill jag påpeka att mina drömmar med åldern ändrat karaktär. När jag var yngre drömde jag konstant om att få tänderna utslagna. Min värsta mardröm. Numer består drömmarna sällan av tandlossning men allt som oftast av höjdskräck. Som igår, då jag likt en annan Harold Lloyd hamnat utanpå ett skyhögt pepparkakshus - och enda sättet att ta sig ner är serpentinvägen via de extremt rangliga byggnadsställningar som står halvlutade mot husväggen och svajar i blåsten. Plankorna är både glesa och murkna. Nån har uppenbart gjort ett väldigt dåligt jobb här. Det enda jag har att hålla mig i, som hindrar mig från att falla - är påklistrade chokladdragéer på väggen. Helt plötsligt kommer en kastvind och jag tappar taget, faller nedåt mot gatan med en M&M i famnen. Väl nere på gatan, med smärta i varenda ben, dyker så Christer Björkman upp och är förbannad över att jag missade landningen. Applåderna är måttliga.

1 kommentar:

Anonym sa...

sjuk dröm *s*