tisdag 25 november 2008

Låt skiten ta slut nu...

9 600 ord kvar på novellen och det är vansinnigt tråkigt just nu. Det finns inget mer att berätta, historien är slut och det är som att försöka mjölka en död ko. Pressa fram några droppar till. Och några till. Det här få bli det sista dumma projektet som ska göras på tid. Fast 2004 var värre, när jag skulle ta ett kort om dagen, 365 stycken och varje dag blev en kreativ ångest i jakten på att hitta nåt intressant. Det värsta är att jag har en ny idé inför 2009. Den inkluderar bara en ny digitalkamera och välvilliga vänner... Toppenidé!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ooooh, berätta berätta! Jag har en digitalkamera som har legat undanstoppad alltför länge nu...

Mr Oakbitch sa...

Det är inte så avancerat som du tror.. men jag ska fila lite på idén och kanske kan återkomma..? Först måste bara tomten ge mig den här kameran... :)

Allt bra med dig ananrs?