fredag 21 november 2008

Jiddra inte med Zohan

Ojoj.. tidigare skrev jag i en recension att jag sett årets sämsta film men jag får nog ändra mig igen.. Det här ÄR verkligen årets sämsta film. Jiddra inte med Zohan, den förlängda versionen, innehåller allt jag inte gillar. Adam Sandler som skådis, Judd Apatow OCH Adam Sandler som manusförfattare dessutom. anade redan från början att det här skulle bli nästan två riktigt tunga timmar, med oerhört plump och ogenomtänkt humor. Framför allt tänkte jag hela tiden; hallå, har de verkligen tagit varenda idé de brainstormat på, helt utan filtrering? Nu ska vi göra det riktigt knasigt! Vi låter Sandler släcka en brand med hummus? Ja!! Man slänger in varenda idé man har, inget går i papperskorgen. Filmen är så urbota dum att man inte ens orkar bli provocerad. Eller så är det väl bara jag som vuxit ifrån den här sortens humor och tillrättalagda moralkaka i slutet.

Inga kommentarer: