onsdag 26 november 2008

Fånig vånda

Förhoppningvis slöts cirkeln idag i en fullständgt harmlös och oskyldig affär men som ändå haft ett jobbigt skimmer över sig. Gick under våren på fotokurs med en löjligt talangfull 15-årig tjej, M och utifrån det så togs kontakt mailledes om ett fotouppdrag. Men paranoid som man är så tornade bilder upp sig. Äldre man tar kontakt med 15-åring på nätet och berömmer henne för hennes fotografier. Ok, det är lektion 1 i tillvägagångssättet för klassisk grooming. Också. Nätpolisen spetsar öronen och gör det än mer när det börjas prata om pengar, utbyte av tjänster osv. Man får väga varje ord på guldvåg, för att det inte ska misstolkas och bli nåt som liknar "farbror Bosse"! Idag träffade jag så M på ett kafé i centrala Stockholm. Ännu inte helt säker på om jag skulle träffa på henne eller Chris Hansen från Dateline NBC och To catch a predator som med kamerorna som vittne frågar ut mig vad jag sysslar med egentligen.. Nu gick allt bra och förhoppningvis ska jag inom en snar framtid kunna förstora upp ett par riktigt schyssta svartvita fotografier på väggarna.

1 kommentar:

Cam sa...

Jäkla läcker bild!