torsdag 6 november 2008

Jaqcues Tati och målningen

Måla idag! Har inget minne av att det var såhär träligt och samtidigt.. komiskt att måla. Jag var som Jaqcues Tati där inne i sovrummet. Glömde saker hela tiden (som att tejpa socklar), droppade på golvet, trampade i färg (gånger flera!!) och mitt i allt detta surrar mottot "because you're worth it.." i huvudet. Japp, Jaqcues Tati målar med en hudfoundation på väggen. I bästa fall intalar jag mig att det är en O'boy-färg med extra mycket mjölk. I sämsta fall - hudkräm, eller nylonstrumpa från den gamla goda tiden. Dessutom har jag pga lite felräkning köpt färg, denna underbara O'boy med extra mycket mjölk, som ungefär skulle räcka till att måla hela huset. Och det är inte mitt fel - inser ju blixtsnabbt vem som ligger bakom. Stig Grybe och Angelica Houston i färgbutiken (läs Terrorbalans i färgbutiken från den 25:e september för bakgrundshistorien). De fick oss till slut, de jävlarna. De fick sin hämnd.

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHA! Jag ser Tommy Tati framför mig! Ut och in genom sovrummet... kanske lite papphammar också..? *s* Och dessutom stressad över att jag nästan nästan är ikapp dig i skrivandet *flinar*