lördag 21 mars 2009

Skimming!? Tjuvar! Banditer!

Idag var det rustat för vår men den infann sig inte riktigt. Sen var det rustat för ett nytt avsnitt av Fikatipset men det infann sig inte heller, eftersom jag stannade i kassan med bakelser och kakor, två rykande heta lattes - och ett Visakort som inte medger nån betalning. Springer till en Bankomat i närheten; 00,00 kronor på kontot. Hur vanligt är det? Paranoid som man är är förstås första tanken att rumänska skimmers då slutligen lyckats blåsa mig vid nån terminal. Minns du han igår, som såg lite orakad ut - och läste du artikeln i Mitt i? De kikar över axeln på dig, när du minst anar det och tror dig vara ensam? Kastade i mig fikat - ungefär så som hunden äter sina kulor - utan att tugga, utan att känna någon smak. Tog inte några kort heller. Åkte sen hem på två hjul i kurvorna, redo att ringa banken och samtidigt ge signalement på en svartmuskig typ jag såg på Ica igår.

Hm.. sen visar de sig att det bara är jag som varit senil och betalt räkningar med pengar som dyker upp först om två dagar - vilket gör att kontot låser pengarna i förtid. Kan lägga ner telefonen. Den svartmuskige på Ica klarade sig den här gången.

Inga kommentarer: