tisdag 31 mars 2009

Kurs

Kurs.. Måste ha åkt till kurslokalen med helt fel ideal, för det blev bara fel alltihop. Det kändes som om jag kommit in lagom till ungefär fjärde lektionen och att alla redan hade ett samförstånd och massor av kunskaper från sina tre första lektioner. Dessutom var det nåt oskrivet krav att alla måste ha kameror med objektiv värdiga att fotografera månen med. Har aldrig varit med om att sitta som ett frågetecken i tre timmar och bara undra vad som händer runt omkring en. Illusionen om porträttfotografering, de estetiska aspekterna, kompositioner kom helt på skam. Vi fotade i regnet i 20 minuter, sen gick vi in och hade teknisk onani i 2½ timme. Anpassat för proffskameror, proffsfotografer och dyra redigeringsprogram som man ändå inte har tillgång till. Utöver det så är ju lite av poängen att kanske också bekanta sig med lite kul och intressanta människor. Inte ens det fanns det här, bara en massa stroppiga typer med kameran som penisförlängare. Killen bredvid mig luktade dessutom fotsvett så jag höll på att bli galen - vilket är en bedrift när man ändå är väldigt täppt i näsan och snuvig. Känns som att herr Oakbitch kommer kräva pengarna tillbaka vid nästa kurstillfälle, om det inte blir en radikal förändring. Sen gick man hem, snorig och förkyld i regnet. Försökte snyta mig längs vägen, vilket resulterade i att jag spräckte nåt blodkärl i näsan och blödde som en gris, hela vägen hem. Hade det inte varit för regnet, hade jag förmodligen sett ut som Carrie i slutscenen.

Inga kommentarer: