söndag 29 mars 2009

Radio rage

Vad har hänt med Sverige radio på sistone? Har man gjort det till en mission att ge skitjobbiga idioter programledarjobb? Jag kan leva med att Morgonpassets Malin, Patti och Lovisa inte är så bra, eller att Lambretta-Linda (Sundblad) är en vinglig ersättare för skitjobbiga Sanna Bråding i P3 Star. Och glädjas åt den tråkiga och skitpretentiösa Gunnar Gramnes på Efter tolv, äntligen slutat sända... Jag kan till och med ha överseende med amatörmässiga Mitt P3, där mestadels unga tjejer med invandrarbakgrund får "hosta" sitt eget program. Men de är ju överallt ändå.. Maja Asperö-Lind som ibland låter sin gapiga stämma ljuda som sidekick i P3 Populär och söndagsmorgnarna är ju alltid förstörda, eftersom man antingen tvingas lyssna på Malin, Patti och Lovisa eller i värsta fall - två hatobjekt som gör radio tillsammans - och det blir verkligen vedervärdigt. Tomas Tengby och Anna Mannheimer tramsar runt i några timmar och gör alltid söndagsuppvaknandet extra oskönt. Jag trodde inte avskyn för en radiomänniska man aldrig träffat kunde bli så stort men jodå, det kan det.. och dessvärre.. det kan bli värre också. Mannheimer må få mig att vrida av radion i affekt och vilja kasta ut den genom fönstret till primalskrik och fradga i mungipan - men betänk att det då finns en ännu jävligare människa som fritt fått hållas och orera i P3 om dagarna (och kvällarna). Om Anna Mannheimer redan är minus 4 på en 10-gradig skala, så finns det faktiskt en herre som sjunker djupare än så.. Jag orkar inte ens beskriva argumentet för mitt hat för denne gräsligt pladdriga, extremt fåniga och självupptagna man men förstaplatsen på min shitlist får han, ohotat. Henrik Torehammar.

Och sen har ju Kaliber i P2 grävt fram årets SCOOP kring Sverigedemokraterna. Hm, kan det här rendera i Guldspaden, måntro. Med dolda mikrofoner har reportrar lyckats lyssna av Sverigedemokrater som uttryckt sig rasistiskt. Oj! Nu jävvlar är vi nåt på spåren! Med såna här nyheter kommer förmodligen alla som röstat på SD att dra öronen åt sig, av chocken... Eller inte. Vad kommer härnäst? Nyheten om att de flesta pensionärerna i Sverige är över 65 år..? Och att påven har en konstig hatt.

Inga kommentarer: