fredag 2 oktober 2009

Agent Sterling-stegande

Jag vet inte om det är nåt kemiskt i luften.. men fick en rapport idag om en ny patient, som beskrevs som ja.. snäppet under Hannibal Lecter. Ok, jag överdriver förstås, eftersom denna person inte seriemördat nån, eller ens haft intentionen. Men signalen man ville sända ut var.. passa dig - här har vi att göra med en öppet psykotisk, oerhört jobbig och krävande patient som kommer att göra ditt liv till ett helvete. Så det var med Agent Sterling-steg genom den hemska korridoren man närmade sig det bortre rummet för att möta... en hur trevlig och charmig person som helst. Skönaste människan på hela stället! Jag fattar absolut ingenting. Ok, jag kan ha blivit duperad och utsatt för en briljant psykopats skickliga skådespeleri men nä... jag tror verkligen inte det. Så frågan är ju då om min uppenbarelse gjorde patienten "frisk", från att ha varit ett pain in the ass tidigare..? Jag vet inte. Kanske blir hon helt nuts när jag gick hem igen.. det vet jag inte heller... Men fascinerande var det.

Och i Idol hoppas jag verkligen att Camilla äntligen åker ut idag. Slaktaren från Kalix. Vilken hemsk människa...

Inga kommentarer: