tisdag 23 december 2008

Födelsedag och jobb

Jaha, då fyller man år igen då... Börjar med att spendera de sju första timmarna på dygnet med att sitta på psyket, sen sova. Tänker på två patienter på avdelningen som är lite som de eviga antagonisterna i MAD; X & Y, som alltid bekämpade varandra med finurliga vapen. Igår försökte sig X på en liten fredlig trevare till Y, genom att vänligt bjuda henne på ett glas Coca cola. Y accepterade gesten, om än med viss tvekan. Colan var god ända tills dess att Y i botten på glaset upptäcker X's tandprotes. Tada!

Födelsedagen har annars inneburit god mat och trevliga presenter. Lite kul är att jag för några dagar sen såg en av de böcker jag önskat mig, på C's skrivbord och utbrast "åh, den här skulle jag också vilja ha!" och så var den liksom just tänkt till mig idag..

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag gillar din helsköna beskrivning av hur det kan va en dag på psyket. Har själv jobbat lite grann inom området. Har man inte lite humor så går man lätt under.