lördag 19 februari 2011

Ännu mer positivt

Känner mig så positiv just nu att jag kan fortsätta punkta upp två saker till jag tycker om just nu. True grit, bröderna Coens nya film, är deras bästa sen Fargo. En fantastisk film! 14-åriga Hailee Steinfeld är en riktig stjärna, Matt Damon gör äntligen en lite oväntad roll och med facit i hand så är det grymt att Jeff Bridges vann Oscarn för bästa manliga huvudroll redan förra året (Crazy heart) och att det skulle ligga honom i fatet i år - för han är ännu BÄTTRE i den här filmen. Bra, genuin, roligt, grymt och vackert. En film som har allt.

Ett tv-program som lätt hade fastnat i pretto-träsket och blivit skitdåligt - men som blev helt tvärtom, är Jakten på lyckan. Charmtrollet Hanna Hellquist far runt i landet i jakten på metoder som kanske muntrar upp, om så för en stund. Hon känns lite vemodig och kelsjuk, som om hennes enda önskan och recept på lycka vore att få träffa nån att tycka om, älska och få samma sak tillbaka. Intressanta reportage och intervjuer gjort med så mycket hjärta.
-
Så.. är det nån läsare som har tips på fotografer eller fik?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Tjaba! Ville du ha tips om fotografer. För att knuta an till ditt blogginlägg kan jag tipsa om Jeff brideges Kolla länk: http://jeffbridges.com/true_grit_book/

All the best/Fredo

Mr Oakbitch sa...

Tack för tipset. Bridges, som aldrig varit nån favorit, tycks helt plötsligt på ålderns höst göra allt rätt.

Vi hörs!

antonia sa...

Ja, Hanna är skön. Hon kan höras även i radio på morgnarna. Fast på senare tiden har det blivit alltför hysterisk utflippad stämning på morgonradion.Det är möjligt också att det är bara jag som har fått dålig morgonhumör.

Mr Oakbitch sa...

Ja.. men Morgonpasset i P3 känns som en helt annan grej. En total motsats av vad hon gör i tv. I radion skriks det mest i uppvridet tempo och hon är lite den Kodjo och Martina driver med.

antonia sa...

Tyvärr håller jag med det också. Den var bättre förr.

Hur som här är en länk för fotoköp: http://www.gallerikontrast.se/fotografitillsalu/index.html

sen beror på hur mycket man vill spendera på foto, säkerligen är dyrare än mina bilder.

antonia sa...

Kom förresten på 2 ställe till at köpa foto.

www.etsy.com
www.signerat.com

Mr Oakbitch sa...

Tack för tipset! :)