söndag 3 januari 2010

Nytt år och morfar Kurt


Nytt år och fortfarande har man inte riktigt landat i vardagen och några rutiner. Nyårsfirandet var lugnt, efterspelet likaså. Påbörjat mitt fotoprojekt och ska försöka ha som motto för 2010 att säga mer "ja" än "nej". Tror livet blir roligare så. Försöka läsa mer böcker, umgås mer med vänner, gå mer på bio, bejaka livet, helt enkelt. Dessutom ska vårt kala hem under 2010 fyllas med tavlor - mycket tavlor.

Tycker det var intressant med Muhammedtecknaren och konstnären Kurt Westergaard som vid ett inbrott av en Al qaida-sympatisör på nyårsdagen låste in sig själv i sitt panic room. Allt hade väl varit frid och fröjd om han inte glömt kvar sitt femåriga barnbarn på utsidan bara... med inbrottstjuven. Schysst morfar, tack för den! Å andra sidan.. hur elaka och förvirrade al qaida än må vara - ingen terror- eller kriminell organisation vinner respekt eller sympati genom att ge sig på oskyldiga barn. Terroristen/tjuven hann skjutas ner av dansk polis, innan något värre hann hända.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det visar hur egoistisk man är, och att det största insikten är att rädda sig själv? Man handlar kanske orationellt när ens liv kan släckas. Hoppas att jag aldrig behöver upptäcka vilka sidor jag har som jag i efterhand behöver skämmas.

Kommer vi ta del av ditt fotoprojekt? Vore kul.

Mr Oakbitch sa...

http://365hemsida.net/ alternativt direkt in på min fotoblogg; http://365daysofoakbitch.blogspot.com

Du kanske rent utav ska joina? Du tar ju kort varje dag? :)