fredag 18 september 2009

Att flyga hem med ett rockband

Trevlig dag igår.. kanske första gången jag varit i Warszawa och inte känt mig som en turist, trots att man vid det här laget varit här säkert 30-talet gånger. Har klurat ut stan och gatusystemet och låtsades åtminstone inte tvivla en sekund när kusin bruntand - han med musiksmaken - föreslog mötesplats för en fika och museumbesök igår. Sen är det ju intressant att kusinen, som alltid tråkar mig som svensk - "för ni är alltid så mycket bättre, så mycket coolare och före med allt" ändå namngett sitt nya företag till StudioNorr, inspirerad av just Sverige. Idag blev det hemåkning och näst intill stripsearch på flygplatsen. Fick kasta både hårspray och hårgelé, dessa potentiella bomber... Sen var det nästan som att flyga hem med rockband.. eller ja.. polska flygvärdinnor och deras engelska uttal.. "thank you for flying with Weezer!" (Wizzair).

Äntligen hemma.. och jag pekar inga fingrar åt nåt håll - men vem är denne hemlöse ungkarl som bott i vår lägenhet medan jag varit borta? Hur lyckas man få ett hem så .. ocharmigt.. på så kort tid? :) Det är en befrift i sig, med tanke på att C dessutom påstår sig knappt ha varit hemma...

Inga kommentarer: