fredag 29 april 2011

Satan i gatan

Vill minnas att jag ungefär samma tid förra året också satte igång en enorm hype kring Oskar Linnros och hans andra singel Från och med du. Hur det gick sen vet väl alla. Får samma vibbar i kroppen nu, kanske inte specifikt på en singel men på hela skivan. Oskar Linnros är fortfarande en beröringspunkt, då han är Veronica Maggios ex och tredje plattan "Satan i gatan" till en stor del tycks handla om uppbrott och att göra slut. Den här skivan förtjänar att bli stor och den förtjänar sin hype. Det måste ändå kännas som en revansch för min favorit Christian Walz, (vars låt var en av de bästa i melodifestivalen, men ändå åkte ut redan i delfinalen). Han har verkligen satt sin prägel på skivan, det är så typiskt Christian Walz-sound - kryddat med bra röst, bra melodier och en Markus Krunegårds texter. Kan det bli annat än bra? Nej. Den här plattan kommer garanterat att finnas med i toppen när det svenska musikåret ska summeras i december.


På jobbet är det lite nedförsbacke annars. Vintern var hemsk, så det här var nödvändigt. Roligast är den 50-åriga damen som levt ett riktigt hårt liv (vilket syns på henne) och som nästan med en axelryckning konstaterade att hon tappat en framtand i överkäken igår. "Spela roll, jag är snygg ändå!"

2 kommentarer:

Audrey Fenn sa...

Men du, låter inte "Jag kommer" väldigt mycket som "I say a little prayer for you"?
Jag börjar iaf nynna på den varje gång jag lyssnar på "Jag kommer".

Mr Oakbitch sa...

Hade inte ens tänkt på likheten förrän du påpekade det... Liknande melodi men annat tempo och refräng.