torsdag 9 december 2010

Galenskap

Det negativa med att jobba på psyk.. att vissa patienter så mycket tjatar hål i ens huvud att man själv tenderar att bli galen. Har under kvällen blivit anklagad för att vara en förrädare (för att jag nekade en patient filmjölk), mördare (ja, för alla andra är ju det?) och bara allmänt dum i huvudet (för att jag inte sett hur skabben växer explosionsartat på en patient). Grön är den, dessutom. Härom sistens hade vi julbord med jobbet och kvällen gick väl till historien för att TVÅ personer ut personalstyrkan lyckades ramla i samma trappa och slå sig halvt fördärvade och att en homosexuell personal närmades av en annan småfull högljudd personal med orden "jaha du, jag har hört att du är lesbisk - stämmer det?"
--
Musikaliskt börjar årslistorna trilla in så sakteliga. Tidningen jag älskar att hata, Sonic, har tre svenska skivor i topp. Jag skulle nog säga att det känns extremt inskränkt, för journalister som borde lyssna på musik från hela världen 365 dagar om året och borde ha lite mer vidgade vyer. Håkan Hellström gjorde INTE årets bästa platta. På måndag börjar min musikaliska nedräkning.

Inga kommentarer: