fredag 17 december 2010

Årets bästa skiva: and the winner is....

1. Midlake - The courage of others. Valet är så självklart, om man som jag är en "sucker for melody". Jag hypade den här skivans ankomst redan i min förra årslista men trodde väl aldrig att Texas-folkrockarna platta skulle bli såhär bra. Har ungefär samma förhopping 2011 på nya Joan as police woman-plattan "The deep field". Jag tror jag har en enda invändning mot den här skivan och det är att så många andra proffstyckare och recensenter tycker om den. Men det är ju inget skäl? Har försökt få C att lyssna på plattan men hon tycker att "den är ju så släpig". Visst, den är lite släpig och melodierna skulle av vissa kunna uppfattas som nästan pekorala i skönhet. Bästa låtar 2010, ackompanjerat av den honungslenaste rösten 2010 i geniale Tim Smith.

Inga kommentarer: