onsdag 17 februari 2010

Du kan!

Nog för att jag varit sjuk ett tag och haft dubbel lock för båda öronen men imorse trodde jag att jag slutligen blivit helt döv. Telefonen ringde, väckte mig ur morgonsömnen och jag svarar - och hör absolut INGENTING. Förutom nåt väldigt svagt "hallå". Det tar mig sömndrucket säkert en halv minut att inse att jag fortfarande har öronpropparna kvar i öronen.

Jobb på "som-att-skåda-torkande-färg"-avdelningen. Fick av en stolt hundägare en utförlig beskrivning av skillnaden mellan en bichon frisé, en bichon habanes och en bichon bolognese. Trodde det sistnämnda var en maträtt. Annars är den största behållningen på avdelningen deras fantastiska bokhylla, fylld med liberala 70-talsböcker, pedagogiska storverk från myndigheter och folkbildare. Böcker som idag enkelt kunnat klassas som veritabelt flummeri och slöseri med papper och trycksvärta. Ha i gott minne den tidigare "Horor är inte 'horor' " och idag hittade jag två nya böcker. "Du kan, man!" - allt du behöver veta, från kolik till klitoris. Självklart finns det också en "Du kan, kvinna!" Om allt från rasp till romantik.

Inga kommentarer: