lördag 4 juli 2009

Vikingar, bekanta från förr och tomma sms

Idag blev det besök i Stallarholmen utanför Mariefred, för vikingafestival och allt det där som hör till (dräpa fiender, skända kvinnor, äta bär och leka lekar.. osv osv). Kan ju säga att sånt här inte direkt är min grej men det var faktiskt rätt kul ändå, då vi mestadels åkte ner för att bese Camillas bror Pontus och hans muntra gäng ha en uppvisning med lekar från förr. Och då menar vi vikingaåldern.. Det var faktiskt riktigt underhållande och gav några idéer att praktisera till eventuella fester vi skulle kunna tänkas ha i framtiden. På nåt sätt fick vikigaåldern också en dubbel betydelse då man träffade på folk man verkligen inte sett på hundra år. Roligast var G, som träffade på en av de gamla bekanta, M, och i stort sett genom att öga henne från topp till tå i sin inre tanke berömmer henne för hur stark hon varit som tagit sig ur sitt drogmissbruk. Nog för att M ser lite sliten ut men oss veterligen har hon aldrig nyttjat några droger...

Själv hade jag en väldigt proppfylld kameraväska med mig.. och i den en mobil, tydligen utan knapplås. Reagerar på ett argt sms från min gamla fotolärare, som ligger först på min telefonlista, som ber mig okända människa att sluta skicka tomma sms till honom. Då har jag lyckats skicka iväg SEX stycken till honom!?

Inga kommentarer: