lördag 25 juli 2009

Hitfördröjning?

En låt har snurrat mer än alla andra låtar på Malta och den gick så vansinnigt ofta att man till slut ju övertygades om att den verkligen var himla bra. Den ÄR bra! Trodde det var nytt material med Ash eller Keane, eller nåt annat britpopband.. Väl hemma har jag köpt singeln, bara för att inse att låten är 1½ år gammal, från ett helt okänt amerikansk-svenskt band - nåt jag (och malteserna) missat helt. Märkligt nog räknas det som ett amerikanskt band, trots att alla utom sångaren är svenskar (fem till antalet). Fast jag är helt övertygad om att jag hört den spelar på hippa Souk i Stockholm för två veckor sen också? Märklig hitfördröjning på en låt i så fall. Och jag som trodde att jag var inne och först med det nya. Här den i alla fall;

Inga kommentarer: