tisdag 28 juli 2009

GPS-bekymmer och döda stadsdelar

Egentligen vet jag inte ens hur man ska kommentera det svenska medelålders par som knappade in "Carpi" istället för "Capri" på sin GPS och sen helt utan geografisk orientering och liiiite slutledningsförmåga åkte till en fabriksstad i norra Italien istället för den berömda ön i södra delen av landet. Det man inte har i huvudet... osv...

Insåg idag, att det typ tagit mig 36 år att köra in med bil och faktiskt bekanta mig med Riddarholmen. Vilken bedrövligt tråkig ö! Livlöst. Faktum är att ön idag endast har EN fast boende person och resten är vackra prominenta byggnader som bara innehåller människor på arbetstid, 9 till 5. Ett museum, mitt i stan.

Och till sist lite Zlatan. Mannen som gjort sig ökänd för sin brist på lagkänsla och illojalitet (minns bara sveket när Juventus föll ur förstaligan) - står inför 55 000 Barcafans och kysser klubbmärket på sin nya tröja. Visserligen har han 480 miljoner skäl till att hyckla sig till fansens hjärta men det här kändes bara så falskt och förljuget.

2 kommentarer:

Anne sa...

Klaga inte på Riddarholmen!

Där ska jag sitta fr om den 24 augusti...

Mr Oakbitch sa...

Jaja.. men du ska ju bara sitta där... inte bo och ge stadsdelen liv? :)Lite affärer, kaféer, boende, osv... Synd på en så fin ö. Men det blev Riddarholmen ändå för er..? Lunch nån dag mao?