söndag 26 april 2009

Turbulent natt

Känns lite dumt, då 38-åringens sambo, den först misstänkta i skjutningen mot greven, nu tagit bort mig som vän på Facebook. Hon har läst min blogg. Borde nog förtydliga att det mesta som skrevs var baserat på Flashback-spekulationer och inte på eget tyckande. Var bara fascinerad över hur folk kunde veta så otroligt mycket och med sin egen logik ha löst fallet, in i minsta detalj - långt före polisen. Hur grannar, kollegor och privatspanare bara dissikerade upp och lämnade ut en persons liv - utifrån alla möjliga privata aspekter. Och jag erkänner.. det lät trovärdigt. Nåväl... ordvalet var förmodligen inte det bästa och en aningens dramaturgiskt anklagande - men också med frågetecken för hur han skulle ha lyckats att blogga om sin dag, samtidigt som han nyss skjutit två personer och åkte hem till frun på en liten gul vespa - som om inget hänt. Liiiite för iskallt för en vanlig hederlig Svensson. Jag är ledsen för den anklagande tonen, det var ett lågvattenmärke.

Annars är stenen i rullning på jobbet, efter golandet förra veckan. Och som man kunde ana.. det som från början var en total enighet har nu förbytts i velig empati och helt plötsligt vill inte alla stå upp för sanningen, utan tycker det var onödigt att såra nån sådär.. Blir så trött. Just nu är det kaos; tårar, turbulens och anklagelser. Hade latmasken varit en vän på Facebook, så hade jag förmodligen haft ännu färre vänner idag.

Inga kommentarer: