söndag 19 april 2009

Stockholmians

Näst sista kurstillfället i Charleston. C har redan deklarerat att det INTE blir nån fortsättning. Synd, jag gillade det och på nåt sätt gillar jag också stilen på folk som sökt sig kursen... Hur ska man säga utan att låta en konservativ prutt..? Det är lite glamour, 40-tal, många tjejer som klär sig kvinnligt, på gammalt traditionellt vis. Män är män, kvinnor är kvinnor.. :)

Besök på Vinterviken också och återigen slår Stockholms "problem" en. Den här enorma proppen av likriktning. Jag är själv en del av den, så jag ska egentligen inte peka finger. Men det känns som att Stockholm är överbefolkat av en gigantisk medelklass i åldern 25-40 åringar, välutbildade, välkammade, vältaliga - där alla ser ungefär likadana ut, tänker likadant, pratar likadant, med ungefär samma värderingar och referensramar. Det är som att 70-talisterna är i en gigantisk majoritet i stan. Och egentligen kan man inte ens raljera över dem - för det vore att raljera över sig själv.

1 kommentar:

Fröken S sa...

Hallå där! Jag vill ha pengarna för upphovsrätten till fotot ;-) /C