onsdag 27 augusti 2008

En natt med Kronblom

Apropå arbete så är jag just nu inne i en period då det är extremt trist att gå till jobbet. Rent motbjudande att pallra sig dit. Det finns en patient som bara väcker mina värsta aversioner, jag blir nästan förvånad över mig själv - hur provocerad jag blir av den här lilla pesten och hur illa jag tycker om honom och hans konfrontationssökande attityd. Och hur tråkigt det blir att gå till jobbet med den inställningen och vetskapen om att det kommer att bli samma visa igen. Kanske är det just pga honom som min kollega, den andra ordinarie personalen, tagit akut semester för att slippa x antal timmars tjafs. Då känns det ju jävligt betryggande att man som ersättare ringt in klinikens ambulerande latmask. Mannen som tror att han får lön för själva närvaron på avdelningen - inte för att faktiskt jobba också. Han är, som det gamla polska uttrycket lyder; lika nyttig som ett hål i en bro. Jag ser redan mig själv sitta över tiden imorgon och skriva en avvikelserapport till chefen om att aldrig aldrig någonsin ringa in det där lata aset igen - för det betyder bara att man själv får jobba för två och i nuläget också tjafsa för två.

Men man får väl se fram emot det positiva.. Ska innan jobbet på en halvofficiell fika-intervju för ett skrivarjobb, så kanske kan det rädda ens natthumör.

Slutligen, apropå semester så kan jag inte låta bli att länka till detta vandrarhem i Rom. Läs de underbara recensionerna!

Inga kommentarer: