fredag 5 april 2013

En bulle i Nolita

Fan, insåg nu att jag missade KI-föreläsningen om homosexuell nekrofili bland gräsänder. Å andra sidan, vad skulle jag göra med informationen?

Uppsatsen går framåt i snigelfart medan novellen inte gör det. Men jag har gjort en fin framsida i alla fall! Svårt att hålla fokus när man samtidigt dag för dag räknar ner till New York och bara planerar för allt man vill hinna göra. Allt från att se turist-måstena, till byggporren, till kaféerna, restaurangerna, gallerierna, konsten, de urbana miljöerna, suck. Just nu är jag fast på en bulle jag sett på bild, på en kaféhemsida. Måste ha den.

Och serierna börjar gå mot säsongsslut. Finaler i både Project runway och Mästerkock väntar. I veckan drog så också Elementary igång. Nytt grepp med Sherlock i New York, som fd knarkare och rätt hårt tatuerad - och Watson som kvinna. Det i sig hade varit kul men serien är inte speciellt kul. Det ligger något störande ocharmigt och adhd-aktigt över Holmes och själv börjar jag blir löjligt trött på konceptet med en kufisk brottsutredare som med okonventionella metoder löser brott och ser det inga andra ser. Allt från The Mentalist, Monk, Lie to me, CSI eller Criminal minds (när en ny medarbetare ska introduceras), till Fringe, Medium, Ghost whisperer och hemskt överspelade Psych. Jonny Lee Miller är långt ifrån någon Benedict Cumberbatch, om man säger så och Lucy Liu gör en rätt trist andrafiol. Men ska nog ge det några avsnitt till.

Inga kommentarer: