måndag 8 oktober 2012

Svida upp!

5:e oktober släpptes nya ledmotivet till James Bond Skyfall med Adele. Ett dygn senare toppade hon redan I-tunes singellista. Det går bra nu... Låten är väl annars ok, om än lite oinspirerad. Och äntligen håller man på att avtäcka KI's häftiga nya aula vid Karolinska sjukhuset. Färgglad och spektakulär i ett annars ganska tråkigt område. Det som däremot är lite lustigt och inte borde vara en oknäckbar gåta är att man 2012 inte klurat ut hur man sätter i rutor i en byggnad som lutar. Det borde inte vara ett "hoppsan" att tyngdlagen gärna gör att en framåtlutad ruta faller ner till marken, om man inte monterar fast den ordentligt.

Har en ledig dag idag och det verkar idiotgrannen nedanför också ha. Jag kan verkligen inte förstå hur man kan bli så arg och skrika och slå hysteriskt i möblerna över att det går dåligt i ett tv-spel han köpt. Det känns inte helt friskt när man är över 30. Hm.. Peter Pan, anyone..? Men vem är jag att döma andras omognad och oförmåga att gå vidare och agera utifrån sin ålder.. Jag är förmodligen precis som alla andra män som börjar bli äldre, enligt den teori Henrik Schyffert utvecklade i "The 90's - ett försvarstal". Exempelvis det här med att man fastnar i den stil man hade när man stod på topp. Enligt den logiken skulle jag vara kvar i 1997 och se ut som en kombination av mina dåvarande stilikoner Morrissey, Brett Anderson (Suede) och Damon Albarn (Blur). Ok.. det gör jag ju...? I viss mån.

Ber den ovetande 19-åringen som ursäkt här på bloggen för att jag fördomsfullt antog att hen inte skulle lösa uppgifterna på vår hemtenta. Det kom i alla fall inget desperat mail om hjälp.

Måste nämna Bike in tweed i helgen också. Underbart! Jag har ju visserligen alltid haft en stor vurm för 30- & 40-talet och haft den där Andra världskrigs-romantiken i blodet men det här var verkligen min smak. Så stilfullt och häftigt. Vill se ut som de killarna och umgås med de tjejerna. Nästa år, då jävlar jag ska rulla med... Och så ska jag gå i zombieparaden och vara med på Empirbalen och så vill jag ju åka på Comic con nån gång i mitt liv och burleskfestivalen, ställa ut på Liljevalchs vårsalong och gå Instragram walks på Fotografiska och...

Inga kommentarer: